Please disable your adblock and script blockers to view this page

marți, 12 septembrie 2017

Motorul 2.0 TDI - câteva date despre acesta

2.0  TDI - Motorul cel mai apreciat de foarte mulți oameni

Poate cel mai bun motor diesel produs vreodată de grupul Volkswagen, 2.0 TDI se ține bine iar cei de la Volkswagen au grijă ca să nu mai existe probleme cu acesta chemând în service mii de oameni.

Despre 2.0 TDI
2.0 TDI este un motor diesel  injecție foarte potent însă au existat și probleme cu acest motor sau mai bine spus cu generația anterioară. Problemele erau la culbutori, pompa de apă cea de asemenea pompa de înaltă presiune. precum și radiatorul de ulei ceda și nu în ultimul rând problemele cu sistemul de supraalimentare cedau. Volanta cu masă dublă se strica atunci când era afectat și sistemul de ambreiaj.
Însă situația s-a schimbat acum motoarele produse grupul Volkswagen au ajuns la generația a 3-a iar Volkswagen acordă o mare grijă. Motorul reușește să îți ofere un feedback pozitiv iar combinat cu cutiile de viteze produse de Volkswagen acesta face casă bună.


2.0 TDI este și un motor legendar fiind apreciat de foarte multe persoane oferind putere mare și consum foarte bun. Motoarele diesel sunt destinate consumului redus de carburant datorită injecției.
Acesta poate fi găsit în mai multe versiuni cu  240, 190, 150 de CP fie împreună cu cutii manuale sau DSG atât pe autoturismele din gama Volkswagen cât și pe Seat, Skoda.
Pe caroseriile mai mici cum ar fi cea de Golf acest motor este foarte puternic dar probabil că vei fi puțin dezamăgit datorită consumului însă el face față cu brio și pe caroserii de Passat sau Skoa Superb.

Variante de motorizare 2.0 TDI
12.0, 150, 190 CP iar consumul se situează4.2-l 5 l/100 km pentru motorizările de 150 CP și 190 CP iar pentru 120 CP între 2-4.5 l/100 km la drum lung. Evident aceste consumnuri pot diferi în funcție de stilul de condus. Cutia automată DSG optimizează consumul știind singură să schimbe trepetele de viteză atunci când consideră că este necesar. Poziționarea cilindrilor este în linie iar aceștia sunt în număr de 4.
Emisiile de noxe 118 - 119 g/km.
Însă nu este vârful de gamă al motoarelor produse de grupul VAG, există și motorul 3.0 l dar despre acestae vom vorbi într-un articol viitor.

Dezavantaje motor diesel
După cum bine știm motoarele diesel au o serie de avantaje dar și dezavantaje
Printre dezavantaje am putea spue următoarele: prețul mult mai mare de achiziție comparativ cu propulsoarele pe benzină. Există riscul ca pompa de injecție și injectoarele să cedeze iar prețul unui injector depășește 500 de euro. Dieselurile sunt mai gălăgioase iar cei care au familii poate sunt deranjați din acest punct de vedere. Chiar dacă este o alegere bună un motor diesel trebuie să ai în vedere și faptul că noxele emise de motoarele cu injecție sunt mult mai periculoase față de cele pe benzină (cu aprindere prin scânteie). S-a demonstrat că există particule microscopice emise prin gazele de eșapament care sunt mult mai periculoase față e cele care sunt emanate de motoarele pe benzină lucru care este evident extrem de periculos. Chiar dacă datele privind gramele emise/km se încadrează în baremul impus de UE situația este mult mai complicată pentru motoarele cu injecție diesel. Și acum făcând o paranteză există producători care au decis să nu mai producă motoare diesel, unul este Porsche tot parte a grupului Volkswagen.
De asemena mentenanța mult mai costisitoare pentru aceste motoare față de cele pe benzină + asigurarea RCA care se calculează în funcție de vechimea autoturismului, tipul motorizării, capacitatea acestuia, nr. de locuri și vârstă și de asemenea asigurarea CASCO (care este opțională) dar va trebui să plătești mai mult.

Vorbind despre avantaje acestea s-ar rezuma mai mult la consum care este foarte bun în comparație cu motoarele pe benzină MPI sau chiar cele turbo TSI.
Cupul acestui motor diesel se siutează între 340 nw si 500 nw la 1750-2000-3000 rot/min în funcție de motorul respectiv. Cuplul își sune cuvântul și iese în evidență la urcarea unei rampe cu înclinare de peste 10% sau la tractarea unei remorci sau chiar unei rulote.
Într-adevăr chair dacă motorina este un derivat din petrol motoarele diesel sunt mai eficiente dieselul câștigă. De asemenea câștiga în față de motoarelor pe motorină deoarece motoarele diesel suportă utilizarea biocombustibililor.
Dacă vorbim de întreținere. Întreținerea lor este mult mai scumpă dar motoarele diesel nu au bujii clasice sau distribuitor și nu mai trebuei schimbate la anumite intervale. Cunoscătorii știu despre asta. De asemenea durabilitatea motoarelor diesel își spune cuvântul față de cele pe benzină rezistând mult mai mutl dacă sunt bine întreținute





Concluzii acest propulsor deja universal folosit de grupul Volkswagen are multe avantaje, așadar dacă ești în căutarea unui motor mai mult decât puternic 2.0 TDI este alegerea ca mai bună pentru tine. Dacă totuși vrei un  motor diesel poți opta pentru 1.6 TDI


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu