Please disable your adblock and script blockers to view this page

luni, 8 mai 2017

Dacia a lansat cutia automată EDC (dublu ambreiaj) pentru modelul Duster

Dacia a lansat în cele din urmă Duster cu transmisie EDC (dublu ambreiaj). Cutia de viteze automate EDC reprezintă o noutate pentru toată gama Dacia, însă nu este prima cutie de viteze automată a lui Duster pe piaţa europeană. De pildă, în Rusia, Duster a avut înainte cutie automată, dar nu era cu dublu ambreiaj.
Transmisia EDC este disponibilă pe mai multe maşini Renault. O noutate în acest sens, Dacia fiind primul model care primeşte transmisia EDC. EDC se diferenţiază de cutia robotizată Easy-R care este dispnibilă pe Logan şi Sandero.
Transmisia EDC (dublu ambreiaj) este fără îndoială una dintre cele mai performante din segment.
Nu există diferenţe din acest punct de vedere. Noul Duster cu dublu ambreiaj arată la fel ca toate celealte modele, însă la interior sunt mici modificări.






Dacia a reuşit să se adapteze la noilor cerinţe ale potenţialilor clienţi, şi cu siguranţă cutiile de viteze automată sunt de un mare interes fiind apreciate de cât mai multe persoane. Cutiile de viteze automate capătă din ce în ce mai mulţi adepţi. În Europa, maşinile cu cutie de viteze automată au crescut şi cresc consteant de 12 ani îcoace de la 6% la 18%.
Surprinzător este faptul că această cutie automată nu este disponibilă pe un model 4x4 (tracţiune integrală). Este adevărat tracţiunea integrală este folosită l adevărata valoare de maxim câteva ori pe an. Poate din acest motiv constructorul din Mioveni nu a decis implementarea cutiilor EDC pe modele Duster 4X4.
Câteva cuvinte despre transmisia EDC
Cutia de viteze EDC (Efficient Dual Clutch) este în esenţă o cutie cu ambreiaj dublu, ce asigură cu schimbare rapidă a treptelor de viteză şi este capabilă să facă un consum mic de carburant.
Intervalul scurt de acţionare al ambreiajului, cuplul este transmis direct fără întrerupere, astfel demararea se va face instant, iar schimbarea treptelor de viteze se va face lin oferind un confort deosebit pentru şoferi şi pasageri.

Consum Dacia Duster
Consumul dat de producător pentru un Duster dCi de 110 CP cu EDC se situează între 5.5 şi 5.9 l/100 km
Ce reprezintă EDC?
EDC funcționează cu două ambreiaje: unul care acționează treptele de viteză impare (1/3/5) şi un al doilea care acționează treptele pare(2/4/6) plus treapta de mers înapoi (marșarier)
Schimbarea treptelor de viteză este realizată cu ajutorul unor motoare electrice gestionate de un computer. Acesta selectează treapta ideal în funcţie de turaţia motorului pentru a oferi o turaţie cât mai bună şi un cuplu mai bun.
Trebuie menţionat că nu există padele în spatele volanului pentru schimbarea treptelor de viteză în modul manual, dar se poate schimba manual de pe schimbător manual prin impuls.
Care sunt modificările de la interior când vorbim de acest model cu EDC?
Tapiţerie complet nouă
Grile de ventilaţie cu culoare frumoasă şi alte câteva mici modificări insignifiante.

Cutia EDC este disponiblă doar pe versiuean 4x2 ce are motor de 1.5 litri dCI şi 110 CP
Dacia Duster cu EDC dispuen şi de sistem Start / Stop, având o nouă cutie de viteze automată  EDC (Efficient Dual Clutch)
în 6 rapoarte. Aceasta reprezintă o îmbunităţire faţă de cutiile automate tradiţionale.

Dacia Duster EDC Preț
Cei care doresc achiziţionarea unei maşini Dacia Duster cu transmisie EDC vor trebui să scoată din buzunar 16.550 de euro pentru modelul Lauratte, iar pentru modelul Explorer 17.700 de euro.
 Confortul care îl veţi avea conducând o maşină cu cutie automată este de neimaginat. Şi cu siguranţă este cea mai scumpă Dacie din istoria mărcii.
În toamna acestui an va apărea un nou model Duster complet nou, un facelift schimbt total. Deci, un model  redesenat din toate punctele de vedere pentru acest model ar fi tocmai bun şi bine primit de către potenţialii clienţi ai mărcii.
Dacă Dacia Duster ar avea o nouă identiate, ar ajunge la inima mai multor clienţi ce vor vedea în Dacia o maşină veritabilă cu un design occidental.
Cu siguranţă Dacia Duster are încă multe de oferi cu toate că a fost lansată în 2010, însă în prezent maşina este mai mult apreciată de clienţii din ţările Europei Vestice din motive lesne de înţeles cum ar fi preţul mic de achiziţie comparativ cu segmentul premium.
Cutiile de viteze fie ele manuale cât şi automate în cazul de faţă au avansat extrem de mult. Practic sunt mult mai silenţioase, oferă consumuri din ce în ce mai bune, schimbul treptelor se realizează lin.

Cum va fi privită Dacia Duster cu dublu ambreiaj de români?
Personal consider că va fi primită bine, însă nu cred că mulţi se vor încumeta să achizţioneze o maşină low cost cu această transmisie, cu toate că este o maşină extrem de fiabilă acest Duster, mai degrabă se vor orienta către maşini second hand germane precum, Volkswagen. Nu cred că ar renta achiziţionarea unei astfel de maşini cu EDC datorită preţului mare de achiziţie pentru o maşină low cost. Dar odată ce vor mai trece ani transmisia EDC va fi din ce în ce mai populară, şi este posibil să vedem această cutie pe maşini de serie.

Concluzii,
Dacia Dsuter EDC (Effective Dual Clutch) este neaşteptat de bună, îţi oferă un confort sporit la schimbul treptelor de viteze nu mai trebuie să schimbi vitezele ca în cazul cutiilor manuale, însă are şi minusuri, acestea ar fi preţul mare de achiziţie pentru această maşină, iar consumul este unul bun,
Noua cutie de viteză este disponibilă în Europa din februarie 2017, România este una dintre primele țări în care va fi comercializată, lucru şi normal Dacia este o marcă românească şi era de aşteptat să fie lansată la noi în ţară.
În sfârşit Dacia a reuşit să introducă în gama Duster această opţiune modernă respectiv cutia de viteze EDC cu dublu ambreiaj. Este o noutate pentru producătorul argeşean. Cutia de viteze EDC oferă ulte avantaje precum schimbatul lin al vitezelor în mod automat şi prestaţii dinamice bune cu un consum redus.

Dacă ai de gând să achiziţionezi o maşină cu cutie automată EDC fi cu băgare de seamă, şi gândeşte-te serios înainte dacă vei dori o maşină ca Duster sau ar trebui să te orientezi către o maşină din gama Premium.

Sper că acest articol ţi-a fost util, şi dacă ţi-a plăcut distribuie-l pe facebook folosind butoanele dem ai jos.

1 comentarii:

  1. daca ar consuma asa, sa mor de nu mi-as lua una si eu! corsa mea e cam obosita la multe capitole...

    RăspundețiȘtergere