Please disable your adblock and script blockers to view this page

vineri, 12 mai 2017

0.9 Tce şi 1.0 sCe - Prezentare şi difereţele dintre aceste motoare



Astăzi vom discuta despre două motoare prodsue de Renault 0.9 TCE şi 1.0 sCe şi să le punem tete-a-tete.
Cu siguranţă mlţi dintre voi v-aţi întrebat care sunt diferenţele dintre aceste motoare, care sunt preţuriel de achiziţie, cât de potente sunt ş.a.m.d.
Vom vedea împreună în curusl acestui articol fiecare motor în parte.
Renault a decis dezvoltarea a noi motoare pentru maşinile Renault şi Dacia în speţă 0.9 TCE (turbo) şi 1.0 sCe.


Primul motor 0.9 Tce

0.9 Tce  este un motor pe benzină turbo ce a intrat în producţie din 2013 ce dezvltă 90 de CP şi are un cuplu maxim de 135 nm.
Motorul în 3 cilindri în linie de 1 litru (0.9 TCE) de la Dacia va fi disponibil pe modelele noi Renault Clio şi va înlocui gradual pe fratele său mai mare 1.2 Tce de 100 CP fără a sacrifica în vreun fel performanţele dinamice ale acestuia.
Chiar dacă vorbim de un downsizing de 200 cmc, motorul 0.9 TCE este un motor potent ce îţi garantează un consum de carbunrant mai mic. Coonsumul mixt de carbunrant este de 5.7 l/100 km cf. Dacia.

Câteva date tehnice despre acest motor 0.9 Tce
Blocul motorului şi chiulasa sunt din aluminiu asta asigură o greutate mai mică a acestuia ne mai fiind produse din fontă. Aşadar 15 kg economisiţi. Grupul turbocompresor dispuen de o inerţie mică, iar turbo-lag-ul fiind minimizat.
Distirbuţia are geometrie variabilă pe lanţ şi are 4 supape pe cilindru. De asemenea dispun de sistem de variere a fazelor supapelor de admisie ce sunt controlate prin sistem hnidraulic.

Noul motor produs de Renault 0.9 Tce este capabil să dezvolte o putere de maxim 90 CP la oturaţie de 5000 rot/min iar cuplul este de 135 Nm la 2500 rot-min.
Motorul este EURO 6, asta înseamnă că respectă cele mai noi standarde în materie de reducere a emisiilor de noxe.


Să trecem în revistă şi câteva din noile sisteme adiţionale pentru reducerea consumului de combusitbil şi totodată creşterea performaneţlor.
Automobilele echipate cu motorul Tce 90 CP (Renault Clio, Dacia Logan, Dacia Sandero) pot fi echipate cu sisteme noi pentru reducerea conusmului.
Dintre care amintim
·         Sistemul Start & Stop şi sistemu lde recuperare a energiei de frânare
·         management termic al motorului ce reduce timpul de încălzire cu 15%
·         pompă de ulei şi distribuţia pe lanţ sunt pe bază de Tefln şi au impact asupra reducerii frecărilor
·         Pompa de ulei are cilindree variabilă  şi această variază în funcie de punctu lde funcţionare al motorului.

Toate aceste sisteme care le-am amintit au performanţe dinamice foarte bune, cuplul maxim se sitează între 2500 şi 3500 rot/min iar puterea este ]ntre 5000 şi 5500 rot/min.

Este motorul 0.9 Tce alegerea pentru tine?
Da, poate fi alegerea pentru cei care doresc să facă o investiţie nu tocmai mare ca un motor diesel dar doresc să facă economie la carburant.
Ca şi avantaje pentru acest motor de 3 cilindri 0.9 Tce putem enmera:
  • impozit şi asigurare RCA/CASCO mult mai mici
  • pre'de achiziţie mai mic comparativ cu un dCI cu circa 1400 de EURO.
  • Preţul benzinei este mai mic faţă de motorină
  • Întreţinerea este mai ieftină.
  • I se poate monta instalaţie GPL
Dacă stai să te gândeşti, investiţia se va vedea în timp. Motorul nu este gălăgios, decât la turaţii mari, dar asta de datorează insonorizării deficitare de la interior.
Pentru a eocnomisi şi mai mulţi bani i se poate instala o instalaţie GPL pe acest motor.
Dar chiar şi dacă nu ai monta o instalaţei GPL  consumul este bun pentru un astfel de motor, chiar neaşteptat de bun.
Cu siguranţă te vei bucura de performanţele acestui motor şi vei avea o experienţă forte păcut.
Dar există totuşi şi câteva dezavantaje pentru acest motor.
Dintre care enumerăm:
  • puterea motorului o vei vedea la turaţii foarte mari, şi va exista riscul  să se strice motorl în timp. Uzura prematură a motorului îşi va spune cuvântul odată ce îl vei tura mereu
  • Cuplul este destul de mic dar acceptabil pentru o maşină low cost ca Dacia.
  • Consumul este mai mare fără opţiunea (ECO)
  • Motorul va trebui să muncească serios atunci când vei porni aerul condiţionat ori ştergătoarele de parbriz iar turaţia oscilează mult.
Prin urmare, motorul 0.9 Tce este un motor de generaţie nouă ce reuseşte să îţi ofere o senzaţie plăcută atunci câdn vei conduce o astfel de maşină cu un acest motor.
Dacă eşti o persoană care nu ai alte pretenţii şi doreşti strict o maşină care să te ducă din punctul A în punctul B fără probleme, 0.9 Tce este o alegere extraordinar de bună cu toate că preţul este ceva mai mare faţă de 1.0 sCe
 După cum putem observa consumul pentru noile motoare pe benzină turbo sunt doar puţin mai mari faţă de cele diesel, un lucru neaşteptat de bun. Optimizarea motoarelor cât şi downsizing-ul îşi spun cuvântul. Producătorii de automobile garantează performanţe la fel de bune în ciuda faptului că motoarele devin mai mici.
Dacă nu eşti interesant neapărat de peformanţe, motorul Tce este un motor şi poate fi configurat la un preţ de achiziţie mult mai mic şi cu o întreţienre redusă. Pentru mediul urban este motorul ideal.

1.0 sCe
Motorul 1.0 sCe este o invenţie nouă al grupului francez Renault. Cu siguranţă vă veţi întreba dacă acest downsizing al motorului de la 1.2 la 1.0 sCe are vreo importanţă.
Da, are, consumul combustibilului a scăzut puţin, iar puterea acestuia este aceeaşi ca şi precdentul motor de 1.2 litri 12v.
Motorul 1.0 sCe nu este un motor turbo ci unul aspirat cu injecţie multipunct.
Motorul de 1 litru produs de Dacia poate fi configurat pe modelul de bază Acces şi este foarte accesibil pentru această versiune. Practic veţi putea beneficia de această motorizare de la preţul de 6900 de euro.
Trebuie să menţionăm şi faptul că acest motor înlocuieşte vechiul propulsor de 1.2 litri în 4 cilindri.
Cuplul maxim pentru acest motor 1.0 sCE este de 107 nm

Care sunt avantajele acestui motor?
Dacă vei achiziţiona un autoturism din gama Renault sau Dacia cu acest motor ca şi avantaje poţi avea următoarele.
- Taxe mai mici: impozit scăzut, RCA, CASCO  reduse datorită capacităţii motorului reduse.
- Preţul achiziţionării unei maşini cu astfel de motorizare proneşte de la  6850 de Euro cu TVA odată cu modelul Acces.
- Motorul de 1 litru sCe este uşor de întreţinut datorită faptului că nu este un diesel ci un motor cu aprindere prin scânteie aspirat.
- I se poate monta instalaţie de GPL dar trebuie să ai în vedere că cei 3 cilindri vor munci mult mai ales pe zilele toride atunci când vei porni aerul condiţionat şi îi va lua din puterea motorului.
-  Consumul pentru acest motor 1.0 sCe este de 5.4l/100 km conform celor de la Dacia, iar pentru mediul urman 6.6 litri/100 km, iar la drum lung 4.6 litri/100 km. Este aproape ca un motor diesel, oferă cam aceleaşi consumur.
- Motorul are normă de poluare Euro 6, iar emisiile de Co2 sunt de 120 g/km.

Dacă doriţi o maşină de familie care să fie şi economică această motorizare poate fi alegerea pentru tine. Totodată trebuie să fi cu băgare de seamă dacă vei dori să ai un stil de condus sportiv, nu vei putea face asta şi să te bucuri întrucât cei 3 cilindri nu îţi pot oferi puterea de care ai nevoie pentru a demara şi a ajunge la viteze de croazieră mari în timp rapid.


Cu siguranţă aceste două motoare produse de Renault 0.9 Tce şi 1.0 sCe reprezintă o noutate în domeniu.
0.9 Tce surprinde prin faptul că este primul motor turbo din gama Dacia oferă un plus de putere şi de performanţă cu 15 CP mai mult faţă de 1.0 sCe şi totodată consumă mai puţin faţă de 1.0 sCe.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu