Please disable your adblock and script blockers to view this page

vineri, 24 martie 2017

Importurile de mașini second hand ar putea depăși producția auto a României în acest an

Efectele anulării taxei de populare se vor vedea în acest an. Mașini mai multe pe străzi, fie că vorbim de cele second hand sau chiar noi.
Toate aceste lucruri îngrijorează instituții ca Direcția Regim Permise și Înmatriculări Vehicule, Autoritatea Rutieră Română și nu în ultimul rând Ministerul Mediului .


Anul trecut producția națională de mașini scăzuse cu 7 procentee, în timp ce importurile de mașini SH au crescut destul de mult cu peste 25%.
În acest an statisticile spun că ar putea fi înmatriculate mai mult de 500.000 de mașini second hand. Estmarea a fost făcută de președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România - Gabriel Sicoe. 
Este un paradox, cifra depășind întreaga producție de mașini a țării noastre de la Dacia-Renault de la Mioveni și Ford Craiova.

Dacă peste 500.000 de autoturisme second hand aduse din import pot să fie înmatriculate în acest an, numărul celor noi va fi de cinci ori mai mic.
Cum spuneam și într-un alt articol mai vechi eliminarea Taxei de timbru a adus numeroase beneficii celor care doresc achiziționarea unei mașini second hand fie ea de producție autohtonă sau din import. Dar de asemenea această taxă are și multe dezavantaje cum ar fi creșterea poluării.

În opinia lui Gabriel Sicoe, o reechilibrare a pieței auto ar putea fi făcută numai dacă s-r susțien achiziția de automobile noi și nu în ultimul rând adoptarea unor măsuri privind descurajarea cumpărării autoturismelor uzate. De aseenea a mai subliat faptul că importul de mașini uzate nu aduce nici un beneficiu financiar pentur bugetul steatului român.

Ca și o părere personală măsurile de descurajare dacă vor exista nu cred că vor avea un mare impact asupra potențialilor clienți ai mașinilor second hand. Internetul este o foarte bună sursă de informații ce îți oferă posibilitatea de a te informa înainte a cumpăra o mașină SH, poți chiar plăti pe cineva pentru a examina mașina respectivă. Fie vorba între noi. Până acum o grămadă au cumpărat mașini second hand și au fost mulțumiți de ele, de ce ar renunța l achiziționarea unei mașini la mâna a doua? Pentru o simplă campanie?
Dacă până acum absolut toți care aveau mașini noi sau second hand contribuiau la bugetul statului plătind taxa de poluare și impozitul, în acest an contribuția către bugetul statului va fi doar prin impozitul auto.

Foarte mulți producători oferă posibilitatea cumpărării unui autoturism nou prin mai multe programe cum ar fi Rabla sau Prima Mașină.
Programul Rabla s-a dovedit a fi un succes pentru cei ce casează o mașină, putând achiziționa un autoturism nou la un preț mai mic.
Programul Prima Mașină îți oferă o dobândă mai mică la leasing pentru clienții care nu au mai avut un autoturism în trecut dorind cumpărarea unei mașini noi.
Prima Mașină s-a dovedit a fi un semi eșec prin simplul fapt că birocrația își spun cuvântul mereu. Birocrația a impiedicat accesul la acest program. Programul Prima Mașină are și el limitările lui.  Nu poți lua un autoturism mai scump de 11000 euro, ești obligat să ai asigurare CASCO, trebuie să plătești un avans de minim 5% din valoarea mașinii alese iar dosarul depus trebuie să fie aprobat de cel puțin o lună.

Chiar și așa, dacă s-ar reduce birocrația din țara noastră și s-ar efectua  schimbări la condițiile impuse de acest program s-ar stimula înlocuirea parcului de mașinide la noi din țară. Este nevoie de o reîmprospătare a acestuia.

Întorcându-ne la oile noastre, importurile de mașini ar putea crește considerabil impozitul auto cât și asigurarea obligatorie RCA. Mașini mai multe, pericol mai mare de accident deci implicit un RCA mai mare, și nu în ultimul rând poluare mai mare.
Soluții există pentru a redresa această situație generată de eliminarea taxei de timbru ce vor avea efecte beneficii pe termen lung.

Dacă va plăcut dați și voi un share și un like!
Voi ce părere aveți?

2 comentarii:

  1. Sincera sa fiu, aceste importuri nu prea ne ajuta. Economia noastra are de pierdut cu aceasta chestie. Pe de alta parte, gandidndu-ma la mine si la posibilitatile mele, cred ca ar fi comod si mai bine sa imi pot lua o masia SH

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cât se paote de adevărat. Dar ce să faci, lumea vrea mașini germane. Nu poți compara mașlinile germane cu cele românești și franțuzești. E diferență mare și se explică.

      Ștergere