Please disable your adblock and script blockers to view this page

marți, 21 martie 2017

Ecranul gadget-urilor poate fi reparat sau înlocuit? Vom vedea împreună

Că tot ne pune această întrebare câteodată. Poate fi ecranul unui gadget reparat sau înlocuit?
Este clar că foarte multe aspecte depind de tehnologie în viața de zi cu zi. Dacă stăm să ne gândim bine, nu suntem productivi la locul de muncă dacă dispozitivele nu funcționează corespunzător. De asemenea relația noastră cu colegi, prieteni poate întâmpina diverse probleme atunci când nu mai putem folosi ecranul unui gadaget pentru a accesa mesajele ori vedea apelurile. Este clar că aceste cazuri sunt o parte a realității pe care o trăim cu toții.



Astăzi vom vedea dacă ecranele gadget-urilor pot fi înlocuite sau reparate.


Lumea s-a schimbat în timp odată cu apariția telefoanelor inteligente (smartphone-urilor). Cu toții suntem în permanență conectați la noile medii și cu toate acestea pot apărea diverse inconveniente. Cumpărarea unui nou dispozitiv poate aduce un aport calitativ mai redus față de ce poate oferi acel gadget.

Cert este că în cele mai multe cazuri când ecranul de la un laptop, tabletă sau smartphone se sparge acestea se închid brusc.  Și desigur că acționăm marea majoritate dintre noi imprudent orientându-ne spre achiziția de noi gadget-uri neglijând posibilitatea unei reparații.
O bună alternativă o reprezintă service-urile. Putem merge cu divce-ul respectiv la un service contra cost (dacă a ieșit din garanție). E bine și nu prea e bine. Există și situații când înlocuirea display-urilor (mai ales în cazul device-urilor high end) poate costa o grămada de bani față de cât ne-am fi așteptat și putem fi într-o dilemă?
Ce trebuie să facem? Să reparăm dispozitivul sau cumpărăm unul nou nouț?

Dacă stăm și analizăm la rece ne putem întrebarea. Merită achniziționarea unui nou produs, îți oferă ceva mai calitativ față de produsul care tocmai s-a stricat? E adevărat, decât să plătești o grămadă de bani pentru repararea unui dispozitiv, fie el laptop, smartphone sau tableta nu are rost, mai bine cumperi unul nou fiind acoperit de garanție doi ani de zile..
 Dacă ai avut ghinionul să spargi ecranul unui gadaget recent cumpărat, s-ar putea dovedi mai profitabil pentru a alege pentru înlocuirea ecranului într-un service autorizat decât cumpărarea unuia nou..

 Chiar dacă achiziționăm unu produs nou, acesta nu înseamnă ca dispune de mai multe funcții și este mai solid. Așadar, dacă deja ai un dispozitiv foarte bun e bine să investești în reparații decât achizționarea unui nou.
Ca exemplu, dacă brandul X are o versiune de design voluminos poți opta să alegi repararea într-un service gsm (în cazul unui telefon). Pe de altă parte, dacă dispui de un smartphone scump gen Apple iPhone ar fi bine să îți cumperi alt telefon nou deoarece orice intervenție în service ar genera costuri mari, și nu are rost să arunci cu banii pentru a repara un telefon care deja ai plătit o căruță de bani.
Cu siguranță că în cele două situații cu toții ar trebui să ne gândim și să reflectăm asupra criteriului dintre raportul beneficii/preț.
Pe site-ul multor service-uri poți doar întreba dacă se mai poate repara un anumit gadget iar cei care se ocupa cu repararea vă pot spune fie pe internet sau telefonic dacă se mai poate repara și prețul orientativ. Dar cum spuneam mai sus, dacă este vorba despre un telefon nou, prețul schimbării unui display poate fi foarte mare. Deci, fi cu băgare de seamă și caută lista de prețuri a service-ului sau service-urilor, sună și întreabă. Pentru a fi sigur cât de bună este alegerea ta, compară tarifele unei reparații cu achiziția unui gadget nou și ia în considerare banii pe care tu i-ai putea însușii din vânzarea acelui dispozitiv stricat. În acest fel poți vedea dacă ieși în avantaj sau nu. Cu acest criteriu vei înțelege mai bune cum stă treaba luând decizia cea mai înțeleaptă.
Nu trebuie neglijată garanția sub nici o formă. Cu toate că aceasta nu acoperă defecțiuni din vina clientului cum ar fi loviri, cazături etc ci doar dacă a sosit defect din fabrică ori s-a defectat din senin. De cele mai multe ori băieții de la service înțeleg și îți pot repara device-ul fără probleme. În multe cazuri, înlocuirea display-ului sau direct a produsului (dacă nu se mai poate face nimic) sunt asigurate de către producătorul respectiv.
 Știi bine că vei fi lipsit de acel dispozitiv o anumită perioadă dacă nu ai altul de rezervă. Prin urmare, nu uita aceste lucruri. Întotedauna este bine să mai ai și alte dispozitive de rezervă.

Ca și o concluzie. Alegerea îți aparține. În principiu soluția depinde de vechimea gadget-ului cât și de costurile reparațiilor. Nu trebuie dat cu ochii pe foc. Sunați și întrebați dacă doamne ferește experimentați o astfel de problemă fie cu un laptop, tabletă sau telefon. Pe piață există sticle temperate care te ajută foarte mult să nu zgâri display-ul sau pentru a fi rezintent la șocuri,  dar chiar și așa pot apărea incidente nedorite cum ar fi distrugerea parțială sau totală a display-ului.

Dacă v-a plăcut dați un share și un like!
Voi ce părere aveți?

7 comentarii:

  1. Aici chiar nu stiu cum sa ma pronunt, pentru ca nu am patit vreodata sa sparg displayul telefonului. Cred ca nu mi.ar pica prea bine, dar as face comparatie la costuri

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu încă nu am fost pusă în postura de a îmi schimba ecranul la nici un gadget pe care îl folosesc. Sper să nu am nevoie nici pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Telefonul meu e nenorocit de ceva vreme, dar nu imi convine sa dau 350 lei + manopera sa ii schimb touch-ul si display-ul.

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am avut nevoie de reparatii la telefoanele pe care le-am avut si le-am inlocuit in momentul in care am considerat ca sunt depasite.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu m-am intalnit cu aceasta situatie pana acum , dar cu siguranta mi-as lua unul nou decat sa dau banii la reparat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Din pacate la telefoanele scumpe inlocuirea ecranului costa si ea o avere. Si nici in garantie nu prea intra in cazul in care s-a spart.
    Eu am patit-o la un S6, am spart gemuletul camerei foto (o crapatura). Mi-au spus ca din cauza asta a iesit din garantie, iar doar gemuletul nu se poate inlocui, trebui inlocuit tot kit-ul de camera si ma costa 600 lei. Thanks, but no thanks...

    RăspundețiȘtergere
  7. Cateodata reparatia unui gadget costa mai mult decat unul nou si atunci clar nu se merita. Depinde de la caz la caz. Alteori reparatia este mult mai ieftina decat un produs nou.. vazand si facand..

    RăspundețiȘtergere