Please disable your adblock and script blockers to view this page

miercuri, 15 martie 2017

Accidentele din stațiile de metrou pot fi prevenite cu succes cu senzorii Optex

Foarte multe cazuri de sinucideri au existat la metrou, fie că vorbim de metroul bucureștean sau din alte capitale ale lumii. Dar tehnologia evoluează și ar fi și păcat să nu beneficiem de aceasta. Senzorii nu mai sunt de mult o noutate în domeniul tehnologiei. Astăzi pe mașinile premium, și luxury există astfel de senzori ce pot detecta pietoni care traversează strada iar mașini pot chiar frâna pentru evitarea coliziunii.

Să vorbim puțin despre Optex.

OPTEX Co., Ltd este lider global în producerea și dezvoltarea de soluţii de detecţie. Senzorii omonimi sunt dedicați supravegherii și monitorizării persoanelor sau obiectelor fie la interior sau exterior.
 Senzorii au devenit de-a lungul timpului din ce în ce mai populari fiind folosiți și pe autovehicule. Iar acest lucru s-a dovedit de mare ajutor.

Optex are ca scop prevenirea accidentelor, a vandalismului precum și a actelor de violență în staţiile de metrou ce poate culmina cu dezechilibrarea unei persoane și căderea acesteia pe șine.  Optex are la bază RLS 3060. Este practic un sistem ce poate fi programat să detecteze persoane pe șine și nu numai. Aplicația a fost testată cu succes în Marea Britanie. Această companie produce senzori și pentru aeroporturi sau securizarea frontierelor ce pot culmina cu tentativele de intrare ilegală în țară și nu numai.
Marele avantaj al acestui sistem Optex îl reprezintă setarea de ignorare a garniturilor de metrou care se deplasează pe șine. Acest lucru se datorează laserului, razele laser pot fi setate să ignore.
Odată ce a fost detectată o persoană pe șine, senzorii trimit semnale către trenurile din apropierea dar și către dispecerat. Partea bună a acestui sistem o reprezintă flexibilitatea. Practic, pot fi activate mai multe scenarii de detecție, și configura  moduri de detectare în funcție de mărimea obiectelor detectate.
Aplicațiile senzorilor RLS 3060 pot fi plasate în matrice tridimensionale iar raza de detecţie este de aproximativ 30 de m.

Aplicațiile senzorilor RLS 3060 sunt foarte diverse, ei putând fi plasați în matrice tridimensionale, raza de detecţie a unui senzor fiind de aproximativ 30 m.
Sistemul asigură creștere nivelului de securitate al pasagerilor, un lucru deosebit de bun. Cum spuneam și la începutul articolului dacă erau implementaţi acești senzori și în România am fi redus aproape la actele de suicid. Este important ca autorităţile să găsească soluții bune care să fie în beneficiul tuturor.

Pentru Metroul Bucureștean, acești senzori mai au de așteptat. Mi-ar plăcea să văd o retehnologizare la Metrorex oferind călătorilor cele mai buen condiții de securitatate. Dar gândiți-vă că există șanse destul de mari ca prețul unei cartele de metrou să crească odată cu implementarea acestor senzori așijderea și nemulțumirea oamenilor pentru aceștia. În orice caz este mare nevoie de un astfel de sistem oriunde în lume. Costurile ar fi doar de mentenanță după achiziție și montare.

Dacă v-a plăcut dați un share și un like
Voi ce părere aveți

 

12 comentarii:

  1. problema e ca multi oameni nu sunt fericiti si aleg sa-si puna capat zilelor... AM vazut la Paris un fel de opritoare, second door la metro. AR fi bine sa faca si la noi ceva mai mult pentru oameni. mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că societatea asta în care trăim este aproape dezbinată, neajunsurile, nefericirea, decepțiile îi determină să facă aceste lucruri. Unde te uiți, numai răutate, indiferență etc.

      Ștergere
  2. Mi se pare ca Metrorex are atatea de facut! Nici nu stiu care e mai urgenta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie.mi place teribil sa merg cu metroul, sunt ca un copil! Cad ajung in bucuresti, nu m.as mai da jos din el. Dar siguranta e pe primul loc, deci chiar n.ar strica astfel de senzori

    RăspundețiȘtergere
  4. În curând lumea va fi plină de senzori doar pentru că noi nu vrem să fim atenți la ce se întâmplă în jurul nostru. Cred că ar trebui să ne deconectăm un pic de la telefoane și am avea un număr mult mai redus de accidente.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce interesant!!!! Cred ca ar fi foarte utili, desi cum ai spus si tu....mai avem de asteptat!
    La noi dureaza 6 luni sa deschisa portile unei statii gata de multa vreme...

    RăspundețiȘtergere
  6. Acesti senzori par a fi un must-have pentru toate unitatile speciale. Pe acoperisurile spitalelor de exemplu, sau la geamurile spitalelor cu regim special. Pentru cei care au ganduri negre.

    As fi preferat sa nu fi fost nevoie de ele :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Pana vor ajunge la noi... mai dureaza. Dar e bine de stiut ca exista si ca va fi implementat candva :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce idee buna, dar cine stie in ce an se va pune in practica la noi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce idee buna, dar cine stie in ce an se va pune in practica la noi.

    RăspundețiȘtergere
  10. N-am mers niciodata cu metroul dar ideea pare sa fie extrem de utila!

    RăspundețiȘtergere
  11. N am mai mwrs cu metroul de cnd eram mica, parca imi e dor.

    RăspundețiȘtergere