Please disable your adblock and script blockers to view this page

marți, 17 ianuarie 2017

Škoda a creat un nou motor - 1.0 TSI

Haideţi să discutăm puţin despre noul motor introdus de Skoda anul trecut. Skoda este o companie producătoare de maşini ce aparţine din grupul Volkswagen.

Dacă vă aduceţi bine aminte Skoda a lansat încă de prin 2010 motorul 1.2 TSI, deci un downsing de la 1.4. Skoda a vrut să aducă pe piaţă motoare mai mici potente care au un randament bun pentru care vei plăti taxe mai mici. Este la fel de potent ca 1.2 TSI dacă vă aduceţi aminte am scris despre acel motor într-un articol trecut. Vă las link aici.
Acel motor avea în primă fază 105 CP apoi a fost dezvoltat pentru 86 cai putere şi era în 4 cilindri.
Noul motor de la Skoda 1.0 TSI cu turbină este în 3 cilindri, deci un nou downsizing. Este capabil să dezvolte 115 CP datorită puterii turbinei amplasate pe galeria de evacuare.

Oare să fie 1.0 TSI aşa de fiabil?


Ei bine acest motor este o opţiune pentru Skoda Octavia. motorul de baă rămâne tot 1.2 TSI de 86 CP.
Cu toate astea motorul de 1 litru este potent fiind capabil să dezvolte 115 CP ajungând la 100 km/h în 9,9 secunde. Maşina cu acest motor se plafonează undeva la 202 km/h. Bineînţeles că acest lucru este impsoibil de realizat ţinând cont de faptul că vitezele maxime pe autostrăzile din România sunt 130 km/h. Sigur că există posibilitatea ca turbina să se încingă foarte puternic care dacă este echipată cu un intercooler mai ales în zilele de vară sau atunci când mașina a rulat prea mult.
 Škoda Octavia devine încet încet mai dinamică și mai eficientă în același timp grație dotărilor motorului turbo benzină în trei pistoane comlpetând astfel gama de motoare a grupului Volkswagen.
Sistemul DCC (Dynamic Chassis Control) a fost dezvoltat pentru a controla în mod inteligent suspensia și direcția, dar din păcat este o dotare opțională disponibilă doar la versiunile superioare de peste 150 CP.
Motorul 1.0 TSI face o echipă bună cu cutia automată în 7 rapoarte DSG. 1.0 TSI reusește să ajungă la 100 km/h în 10 secunde și poate atinge viteza maximă de 202 km/h, iar pentru cutia manuală în 6 trepte, acesta este capabilă să ajungă la 100 km/h în 9,9 secunde. Este o diferență infimă. Cu siguranță cine vrea să facă sport, să aibă un stil de condus sportiv 1.0 TSi nu este alegerea potrivită, este un motor mic incapabil pentru a face viteză în mai puțin de cele 10 secunde menționate mai sus.
În schimb pentru cei care doresc să conducă normal, ne fiind interesați de viteză este o alegere mai mult decât ideală.

Așadar, motorul de 1 litru în 3 cilindri dezvoltă 105 CP cu 9 mai mult faţă de 1.2 TSI şi un cuplu de 200 nm, un cuplu destul bun pentru un motor aşa de mic. Tehnologia de azi ne arată faptul că motoarele mici pot fi proiectate să dezvolte putere exact ca cele din generaţii anterioare, ceea ce este un lucru evident bun.
Motorul este disponibil în versiunile superioare precum Style de la Skoda şi acesta poate fi configurat cu cutie manuală în 6 rapoarte sau automată DSG. Dacă vrei acest motor, trebuie să mai scoţi din buzunar alte 2000 de euro, el fiind disponibil la preţul de 17.848,81 euro în versiunea Style împreună cu cutia automată bine etajată în 6 rapoarte.
1.0 TSI este primul motor produs de către grupul Volkswagen în 3 cilindri iar acesta are o acustică specială permițând o performanță mult mai bună depășind predecesorul său ceva mai mare


Skoda Octavia - Motor 1.0 TSI - 3 cilindri
Putere kw/CP
85 kW / 115 CP
Consum
Consum: 4.5  l/100km la drum lung
Emisii Co2
104 g/100 km
Oxizi de azot No2
0.03 g

Rămân multe semne de întrebare dacă acest motor de doar 1 litru poate să tragă o caroserie de Skoda Octavia şi dacă este aşa de fiabil. Cine a condus sau deţine o maşină Skoda Octavia cu acest motor poate să spună cât de fiabil este. Mi se pare o aberaţie cel puţin din punctul meu de vedere, să creezi motoare din ce în ce mai mici. Sper că se vor opri la 1.0 l este arhisfucient. Măcar dacă se produc să fie la acelaşi nivel cu precedentele generaţii fără să existe probleme aşa cum a fost în trecut cu prima generaţie 1.2 TSI de 115 CP. Cred că nimeni nu vrea să aibă probleme cu autoturismul să meargă prin service-uri.
 Într-adevăr evoluţia tehnologică îşi spuen cuvântul. Se vrea a se reduce şi costurile de producţie pentru aceste motoare şi nu în ultimul rând taxele mici pe care va trebui să le plăteşti pentru un autoturism ce are sub capotă acest motor. Motorul cu cât este mai mic cu cât un autoturism consumă mai puţin, deci este un lucru pozitiv din acest punct de vedere.

 Vă aştept pe rubrica de comentarii!
Daţi şi voi un share şi un like dacă v-a plăcut!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu