Please disable your adblock and script blockers to view this page

joi, 19 ianuarie 2017

Noul motor de 1.0 sCe. Performante mai bune, consum mai mic

Dacia a lansat un nou motor de 1 litru sCe 12V anul trecut odată cu cutia de viteze pilotată Easy-R.
Dar despre acest motor vom dezbate în cele ce urmează.

Noul motor 1.0 sCe 12V de la Dacia
Grupul Dacia a dezvoltat acest motor cu injecţie multipunct ce este capabil să dezvolte 75 de cai putere şi un consum mai mic. Acest downsizing adoptat de Grupul Dacia îşi propune să ajungă la inima românilor prin consumuri mai mici şi performanţe ceva mai bune. În esenţă este o noua motorizare pentru Logan si Sandero. Motor de 1 litru 998 cmc cu 3 cilindri este aspirat şi dezvltă 75 CP.




Nu este un motor turbo ca 1.0 Tce, fiind însă mai slab ca putere, în esenţă vorbim de un motor aspirat.
Noul motor va putea fi configurat pe modelul Acces entry-level fiind accesibil pentru aceasta versiune. Veţi putea beneficia de acest motor începând cu preţul de 6900 de euro. Motorul înlocuieşte vechiul propulsor de 1.2 litri în 4 cilindri care era produs până atunci. Motorul este capabil să dezvolte un cuplu de 107 Nm.
Cu toate astea Grupul Dacia, afirmă faptul că acest nou motor produs de ei este ceva mai performant oferind şi câteva avantaje faţă de precedentul motor de 1.2 litri aspirat.
În mod cert va plana reticenţa în rândul românilor care se vor gândi la achiziţionarea unei maşini din gama Dacia, considerând că 3 cilindri pentru un motor aspirat este puţin pentru a face faţă pe o caroserie de Logan, care totuşi este una mare comparativ cu autoturismele din clasa mini. Însă realitatea ne arată că motorul este mai uşor cu 20 de kg şi un bloc de aluminiu faţă de precedentul motor de 1.2 litri ceea ce îl face mult mai uşor. Un motor mai mic, mai potent va ajuta autovehiculul ne solicitându-l scoţând consumuri mai mici.
Distribuţia motorului este pe lanţ şi nu pe curea ca majoritatea autoturismelor din zilele de astăzi. Motorul oferă în ture mici cuplul cel mai mare de care ai nevoie. Cutia în 5 rapoarte de la Dacia Traction şi acest motor fac pereche bună deoarece are rapoarte scurte ceea ce îţi va oferi o putere bună la turaţii scăzute.
Personale care doresc o maşină cu un motor uşor de întreţinut benzină aspirat în 3 pistoane au o serie de avantaje cum ar fi:

- Taxe mai mici: impozit scăzut, RCA, CASCO (dacă vei opta pentru o poliţă CASCO ne fiind obligatorie) reduse datorită reducerii cilindraei
- Vorbind despre preţ. Acestea pornesc de la 6850 de Euro odată cu modelul Acces. Este un preţ mic pentru o maşină low cost cu un motor de generaţie nouă dezvoltat de Dacia.
- Motor 1.0 sCe este uşor de întreţinut fiind un motor cu aprindere prin scânteie (MAS), ce poate suporta instalaţii GPL pentru cei care doresc un preţ mic la conbustibil.
- În privinţa consumului, oficialii de la Dacia dau un consum mixt de 5.4 litri/100 km benzină, iar urban de 6.6 litri/100 km, extra urban (drum lung) 4.6 litri/100 km. Aşadar consumuri reduse cu circa 10% faţă de 1.2 benzină.
 - Normă de poluare Euro 6, iar emisiile de Co2 sunt de 120 g/km. Însă în privinţa emisiilor nu trebuie să vă mai faceţi o problemă dacă ne raportăm la taxa de timbru, aceasta fiind anulată  anulată.

Păreri 1.0 sce
Dacă stai să te gândeşti să analizezi toate informaţiile despre acest motor dezavantaje nu ar exista. Trebuie să ţinem cont că acest downsizing a venit cu multe avantaje care le-am specificat mai sus. Dacia a vrut să reducă costurile de producţie ale acestui motor 1.0 sce proiectând un nou motor în 3 cilindri cu o performanţă similară faţă de predecesorul său 1.2. Foarte multe autovehicule din ziua de azi recurg la downsizing pentru a reduce costurile de producţie şi poluarea.
Motorul nu a fost gândit pentru demaraje rapide, nu este capabil să facă viteză în timp scurt fiind un motor mic cu un cuplu mic. Prin urmare cei care doresc un motor fâşneţ vor trebui să se uite la un 1.5 dCi dacă vor tot un motor din gama Dacia.
Dacă vrei o maşină de familie şi nu ai mari aşteptări de la acest motor, este alegerea potrivită pentru tine. n amatorism cu un astfel de motor este capabil să te ducă la destinaţie fără probleme cu un consum decent fiind un motor aspirat cu injecţie multipunct.
Depinde de voi dacă optaţi pentru 1.0 sCe, 1.0 Tce, ori motoarele diesel de 1.5 dCI. Cu siguranţă întreţinerea unui motor pe benzină este mult mai facilă faţă de un motor diesel. Preţurile la revizii şi ITP-uri sunt mai mari pentru motoarele diesel, dar este de înţeles sunt tehnologii diferite ce necesită întreţinere mai dificilă. Dacia se doreşte a fi o maşină uşor de întreţinut fără a cheltui mulţi bani pe piese şi conbustibil.
Aş vrea să văd şi părerile voastre cu privire la acest motor.

Vă aştept pe rubrica de comentarii cu comentariile voastre.
Dacă v-a plăcut acest articol vă rugăm să lăsaţi un share şi un like! 
Daţi un like pe butoanele d mai jos pentru a distribui articolul prietenilor tăi! Mulţumim

5 comentarii:

  1. O comparație între motorul de 1000 ace și 0.9 tce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur o să fac articol separat în care voi trata aceste două motoare 1.0 sce şi 0.9 tce cu avantaje dezavantaje etc.

      Ștergere
  2. Buna ziua, am si eu o intrebare.
    Ce motor ați alefge intre 1.0 sce si 0.9 tce știind ca pe mașina urmează sa se instaleze o instalație GPL. Mașina se va folosi ca si taxi, deci trebuie sa ducă 400-500k de km.
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din câte am citit şi eu există oarecare probleme cu motorul 0.9 Tce şi instalaţia GPL. Turbina se încinge repede mai ales vara când motorul este supra solicitat datorită caniculei.
      Eu aş recomanda mai degrabă motorul aspirat de 1 litru 1.0 sCe cu injecţie multipunct având în vedere că urmează să se meargă 400 500 de mii de km.

      Ștergere
  3. Am scris un articol în care compar cele două motoare 0.9 Tce şi 1.0 sCe
    https://etechnocars.blogspot.ro/2017/05/09-tce-si-10-sce-prezentare-si.html

    RăspundețiȘtergere