Please disable your adblock and script blockers to view this page

miercuri, 11 ianuarie 2017

Cât de sigure sunt maşinile de taxi cu care circulăm?

Ne punem câteodată această întrebare dar nu găsim nici un răspuns concret când vine vorba de maşinile de taxi cu care circulăm.

Sunt oare maşinile de taxi aşa sigure? Putem sta liniştiţi?
Oare ne bazăm doar pe experienţa taximetristului când circulăm cu un taxi indiferent dacă autoturismul are probleme?
Nu ştii în ce maşină te urci la propriu când vine vorba de transportul tip taxi.



Rămân mereu surprins când mă uit sau întreb un taximetrist câteodată cât poate să mai reziste această maşină ţinând cont că a trecut prin sute de mii de km şi ambreiaje schimbate.
Realitatea ne arată faptul că aceste maşini de taxi au peste 200.000 de km parcurşi, unde mai pui că în general 80% sunt loganuri vechi în care poţi auzi zgomote de rulmenţi etc. Loganurile de generaţie veche sunt foarte vulnerabile. În esenţă vorbim de maşini relativ vechi. Însă nu acest lucru reprezintă marea problemă.
Mulţi şoferi de taxi în anotimpul rece nu îşi echipează maşina cu anvelope de iarnă aşa cum prevede legea, ceea ce este foarte grav, existând riscul unui derapaj şi al unui accident rutier având clienţi în maşină.

Nu ştim cu certitudine dacă aceste maşini de taxi au chiar toate ITP-ul făcut la 6 luni aşa cum scrie legea. ITP-ul nu este gratis, trebuie plătit pentru acesta. Din acest motiv o parte din şoferii de taxi fentează asta. . Eu unul mă îndoiesc că firmele de taxi plătesc pentru ITP la 6 luni, făcându-l la doi ani ca maşinile obişnuite. Cert este că vor să economisească mulţi bani riscând foarte mult şi punând viaţa în pericol a clienţilor.
Aceeaşi problemă şi cu service-ul. E mult mai simplu să schimbăm piesele exact când maşina nu mai poate efectiv să plece de pe loc, sau să cumpărăm piese aftermarket care sunt o reală ameninţare.
Există de asemenea o sumedenie de şoferi de taxi care au acte expirate, precum RCA, CASCO sau neplătite
Foarte mulţi taximetrişti ştiu, şi recunosc cu nonşalanţă că potenţialii clienţi nu ştiu ce pericole îl pot pândi când se urcă într-un taximetru. Şi potrivit statisticilor, situaţia din fericire este una favorabilă. Nu au fost multe cazuri în care taximetrele au fost implicate în accidente grave soldate cu rănirea clienţilor. Dar să nu ne culcăm pe o ureche.

Cele mai des probleme întâlnite la maşinile de taxi, sunt cele tehnice şi anume la instalaţia electrică, faruri, stopuri, semnalizare, dar şi emisiile poluante. Există mari probleme şi la sistemul de direcţie, punte, roţi, suspensii, rulmenţi şi chiar anvelope.Foarte mulţi taximetrişti îi blamează pe patroni căutând ţapi ispăşitori, menţionând faptul că sunt forţaţi să conducă aceste maşini vechi şi care au multe probleme.
Proprietarii de autovehicule taxi încercă să reducă costurile de întreţinere al vehiculului neglijând siguranţa rutieră.
Eu susţin obligativitatea ITP-ului la 6 luni aşa cum e în prezent şi de ce nu amenzi usturătoare + suspendări de licenţe sau chiar anulate. Poate aşa aceştia se vor învăţa minte şi se va diminua riscul producerii accidentelor. Altfel oamenii care vor călători cu taxiul îşi vor expune viaţa foarte mult. În zilele de astăzi cel puţin în România o călătorie cu taxi este foarte periculoasă, din acest motiv nu ar strica o lege prin care patronii să fie sancţionaţi drastic dacă nu vor face revizii regulate.

Dar, realitatea este că, volens-nolens tot de ei depindem, de companiile de taxi când nu deţinem un autoturism sau avem maşina în service şi dorim să ne deplasăm undeva, cu riscurile de rigoare nu ne rămâne decât să sperăm că nimic nu se va întâmpla şi că vom ajunge cu bine. E cale lungă până la aplicarea sancţiunilor şi amenzilor firmelor de taximetre.

Sunt absolut convins că tarifele mai mari vor ajuta la îmbunătăţirea calităţii serviciilor de taxi.

Voi ce credeţi?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu